în aşteptare #1. (10.01.2011)

În lumina slabă a camerei sale, dar, mai ales, în lumina tuturor celor întâmplate, îşi aştepta sfârşitul. Avea să vină, ca aproape tot ce i s-a întâmplat lui, în totalitate normal, chiar banal şi vechi. Ca şi ziua aceea în care, întorcându-se acasă de la câmp, îşi ducea în căruţă soţia moartă. A murit în câteva secunde, fulgerată. Îşi aduce aminte cu groază, dar mai ales cu ruşine, de ziua aceea şi de privirle curioşilor în căruţă, unde, puţin schimbată la faţă, stătea întinsă femeia de care îl lega până atunci o viaţă. Viaţa care îl lega de acea femeie din care sufletul a încetat de ceva timp să mai fumege.
[citeşte continuarea...]

mai am mulţi oameni de uitat #5

Scris de răzvan cîmpean vineri, septembrie 24, 2010

cât de greşit să fi spus sau chiar să fi gândit că oamenii pe care i-am întâlnit şi care mi-au fost dragi sau apropiaţi sunt oameni de care m-am împiedicat în viaţă. m-am împiedicat de multe, atât de mult încât nu găsesc rostul unei liste de însemnări negative. pe mulţi din oamenii despre care astăzi aş vrea să-mi amintesc mai multe i-am ucis cu cruzimea cuiva care nu suportă să nu-i aibă doar pentru ei. sper să nu greşesc, îmi amintesc de unul dintre ei, cu câtă plăcere bolnavă l-am ucis, în văzul tuturor, pentru ca toată lumea să ştie că s-a sfârşit şi doar eu să înţeleg că, de fapt, doar a început. întotdeauna m-au obsedat oamenii pe care nu am putut să-i am sau după ce nu am mai
putut să-i am. de aceea, curvele nu m-au obsedat niciodată, au fost o plăcere de moment, nimic care să-mi umple mai mult de o noapte. noapţile mele nedormite, cu gânduri obsedante, cu imaginea fiecărui om care nu-mi dădea pace. cu patosul acela distructiv de a înţelege ceva care niciodată n-a fost creat pentru a fi înţeles. şi cum mi-am dedicat viaţa lor, clipele mele bune, dar, mai ales, clipele mele rele. l-am omorât pentru că doar aşa iubirea mea ar fi putut să aibă un rost. pentru că iubirea era atât de mare încât prezenţa lui nu-mi făcea nici un bine. cât de stupid, îmi spun astăzi. în calea fericirii mele, aşa cum o înţeleg acum, când, sincer, îmi pare că nu mai înţeleg nimic, am pus obstacole pe care doar cineva care simţea că nu merită tot ceea ce i se oferă poate să pună. m-am închis în sinea mea, aşa imatur cum am fost şi-am rămas, şi nu am făcut decât ca în plânsul meu să-mi ascund tristeţea. mi-am ascuns-o atât de bine încât am uitat o vreme de ea. dar, mai ales, de el.
şi mai era o fată odată. fata aia pe care am numit-o a mea. şi care m-a numit al ei. cu cât dispreţ privesc astăzi zilele în care o ştiam. am ucis-o pentru că nu o mai meritam. ar fi putut fi fata visurilor mele, dar a trebuit să fie doar fata. fata care mi-a furat încrederea în mine. fata care a devenit personaj în povestea minţii mele bolnave sau, cel puţin, îmbătrânite şi pe care trebuie s-o fi cunoscut la grădiniţă şi să-mi fi devenit nevastă şi să fi fost chiar mama singurul meu copil. fata. fata care mi-a făcut cadou o existenţă pentru care astăzi aş da orice doar s-o mai ştiu adevărată. orice. fata. fata care sigur, când deja era femeie, mă privea cu aceiaşi ochi calmi şi iubitori, dar care rupeau din mine bucată cu bucată până când nu a mai rămas nimic. 
fata.şi băiatul meu. cei care au uitat astăzi la fel de bine ca mine unde exact în nebuloasa minţii mele mă aflu, dacă e piesă de teatru sau realitate, dacă am rolul principal sau sunt un amărât spectator pe un fragil şi prăfuit scaun din faţă. înainte de a mă împiedica de oameni a fost piedica în amintirile mele răzleţe. amintiri, când triste, când fericite, despre oameni care ar fi putut să fie, dar care n-au fost niciodată. lăsaţi-i pentru mine. fata. şi băiatul meu.

0 comentarii

Trimiteți un comentariu

Adresa de email (abonarea trebuie confirmata):

O colecţie de obsesii, pasiuni şi frământări din mine, un loc pe care îl cizelez şi-l modelez permanent după firea mea schimbătoare, o oglindă difuză a ceea ce-am fost şi încerc să fiu. Un blog scris nu atât pentru a fi citit, dar pentru plăcerea nebună de a fi scris. [detalii]
A apărut o eroare în acest obiect gadget