în aşteptare #1. (10.01.2011)

În lumina slabă a camerei sale, dar, mai ales, în lumina tuturor celor întâmplate, îşi aştepta sfârşitul. Avea să vină, ca aproape tot ce i s-a întâmplat lui, în totalitate normal, chiar banal şi vechi. Ca şi ziua aceea în care, întorcându-se acasă de la câmp, îşi ducea în căruţă soţia moartă. A murit în câteva secunde, fulgerată. Îşi aduce aminte cu groază, dar mai ales cu ruşine, de ziua aceea şi de privirle curioşilor în căruţă, unde, puţin schimbată la faţă, stătea întinsă femeia de care îl lega până atunci o viaţă. Viaţa care îl lega de acea femeie din care sufletul a încetat de ceva timp să mai fumege.
[citeşte continuarea...]

primăvara sufletului meu

Scris de răzvan cîmpean luni, ianuarie 18, 2010

Când te-am cunoscut, atunci când încă numele şi culorile ochilor tăi îmi erau străine, nu ştiam cât ai să-mi schimbi viaţa. M-am gândit că vei veni aşa cum toţi vin, am crezut greşit că le semeni. Credeam că paşii vor fi aceeaşi, că drumul duce spre clişeu şi că inima ta nu ştie să bată în ritmul ăsta, puţin lent şi apăsat.
Dimineaţa în care m-ai lăsat să aştept jumătăţi întregi de oră tocmai pentru a vedea dacă pe tine te aşteptam mi-a rămas dragă. Dragă nu pentru frigul pe care l-am suportat pe trotuarul pe unde nimeni nu trecea şi care mi-a devenit casă rece. Dragă pentru muzică, în special pentru muzica interiorului tău plin de căldură şi păcate, dragă pentru cuvinte rostite doar pe jumătate, pentru ore rezervate pădurii şi frunzelor, pentru comori ascunse în mâna ta. Mână pe care, cu reţinere, o
doream a mea. O doream fiindcă ştiam că în ea îmi voi găsi linişte. Linişte în degetele tale, linişte în braţe, fiindcă ele reprezintă pentru mine infinitul. Infinitul mult căutat, acea pace pe care doar în bătaia inimii tale am găsit-o, iubirea.
Negreşit, am îmbrăţişat înaltul spiritului tău tânăr, am prins putere pentru un început pe care nu-l rezervasem ţie, ci mai curând sufletului tău, acel suflet mereu vesel şi capabil de zâmbete, aparţinând oarecum Renaşterii prin puterea şi dorinţa de cunoaştere, prin determinare. Te-am găsit în atâtea seri friguroase, aproape inconştient te-am găsit. În locul minciunii, al falselor pretenţii şi intenţii, ai venit tu, om apărut de nicăieri şi pentru mine.
Când vei citi, cu siguranţă nu vei fi de acord, dar vei zâmbi. Da, vei zâmbi amintindu-ţi zilele în care am mers la copii la spital şi le-am dus bomboane, deşi nu îi cunoşteam şi altădată nu i-am mai întâlnit, de banca din parc pe care, pe ascuns şi întuneric, te-am sărutat, de primele cuvinte pe care le-ai spus când ne-am întâlnit (Ştii, eu... eu nu credeam c-am să te aflu cu adevărat) şi de plimbările pe străzile amintirilor tale, într-un oraş pe care l-ai lăsat şi l-ai găsit al tău. Amintirea primei zăpezi, pe care am prins-o împreună şi de care ne-am bucurat ca nişte copii, amintirea ceaiului băut în fiecare dimineaţă, amintirea nopţii petrecute recitind mesaje atât de lungi încât în ele eram eu şi erai tu în forma cea mai simplă. Pentru că, acum când eşti aici, tind cel mai mult să uit, te dedic cuvintelor, iar amintirile vor rămâne vii şi flacăra lor motivul nostru pentru fericire.
Nu credeam să te aflu cu adevărat!

7 comentarii

  1. octavian spune:
  2. Heyo Razvan!
    Sufletul de primavara este potrivit pentru toate anotimpurile. Am citit de trei ori deja textul acesta, si ma bucura si mai mult faptul ca imi dau seama ca numai o experienta reala te conduce la randurile astea!

    Pam pam si o dedicatie muzicala:

    http://www.youtube.com/watch?=TIE1t7Hgxgk
    (sper ca am scris bine, ca nu merge 'paste' in formularul de comentariu) :-)

    O.

     
  3. Nu merge linkul, nenea:).. Spune-mi, Octavian, ce să căut şi caut şi ascult!
    Ai îmbrăţişarea mea cu drag!

     
  4. Am reuşit, Octavian. Am găsit:). Mulţumesc!

     
  5. Mih spune:
  6. Când spui "primăvara sufletului" spui liniște. Şi se citește printre rânduri acest lucru.

    Cred că primele vorbe înseamnă mai mult decât par.."nu credeam c-am să te aflu"(și nu "găsesc")

    O primăvară veșnică!

     
  7. Primăvara să fie şi în sufletul tău, Mih >:D<

     
  8. hain spune:
  9. m-am regasit si eu in randurile tale . multumesc pentru primavara razvane >:d<

     
  10. hain, cu mare mare drag >:D<

     

Trimiteți un comentariu

Adresa de email (abonarea trebuie confirmata):

O colecţie de obsesii, pasiuni şi frământări din mine, un loc pe care îl cizelez şi-l modelez permanent după firea mea schimbătoare, o oglindă difuză a ceea ce-am fost şi încerc să fiu. Un blog scris nu atât pentru a fi citit, dar pentru plăcerea nebună de a fi scris. [detalii]
A apărut o eroare în acest obiect gadget