în aşteptare #1. (10.01.2011)

În lumina slabă a camerei sale, dar, mai ales, în lumina tuturor celor întâmplate, îşi aştepta sfârşitul. Avea să vină, ca aproape tot ce i s-a întâmplat lui, în totalitate normal, chiar banal şi vechi. Ca şi ziua aceea în care, întorcându-se acasă de la câmp, îşi ducea în căruţă soţia moartă. A murit în câteva secunde, fulgerată. Îşi aduce aminte cu groază, dar mai ales cu ruşine, de ziua aceea şi de privirle curioşilor în căruţă, unde, puţin schimbată la faţă, stătea întinsă femeia de care îl lega până atunci o viaţă. Viaţa care îl lega de acea femeie din care sufletul a încetat de ceva timp să mai fumege.
[citeşte continuarea...]

vechi: portocale

Scris de răzvan cîmpean vineri, noiembrie 20, 2009

Mi s-a întâmplat într-o zi, pe vremea când eram în liceu, să simt miros de portocală. Nu ştiam de unde vine. Sincer, nici nu îmi păsa. Mi-am pus capul pe bancă şi mi-am închis ochii. Îmi aduceam aminte atunci de pungile acelea transparente (din acelea de care sunt pline acum hypermarket-urile), legate stângaci de o vânzătoare grăbită, în care se ascundeau portocalele. Mireasma lor mă pune mereu pe gânduri, mă face mereu să visez. Desfăceam, chiar rupeam, pungile ca să ajung cât mai repede la comoară. Am copilărit într-o vreme în care nu existau Carrefour, Cora, Kaufland sau orice alt magazin mare. Noi aveam câteva magazine de cartier, cu preţuri mari. Nu asta e esenţa. Nu aveam cum să punem prea des mâna pe portocale, turtă dulce, dropsuri, banane, napolitane sau caramele, de aceea ele erau, în perioada Crăciunului, veritabile comori. Am crescut, a trecut farmecul dropsurilor, napolitanelor, bananelor, turtei dulce sau caramelelor, dar portocalele nu şi-au pierdut din puterea de a mă face să mă simt copil, chiar dacă vremea mea a cam trecut... Ştiu ce am să îi cer Moşului să-mi aducă: două portocale. Două, pentru că am cu cine să le împart. Cu cine să împart Crăciunul.

4 comentarii

  1. Cătă spune:
  2. eu vreau sa primesc carti de la mos craciun :-"

     
  3. Ana spune:
  4. Merita sa-i scriu mosului despre portocalele tale :)e minunat ca le imparti si ca ai cu cine sa le imparti...

    [Though oranges are not the only fruit -asta mai mult ca pentruc ei ca mine]

     
  5. Cătă, daca ai fost cuminte, Mos Craciun o sa-ti aduca exact ceea ce vrei. Cuminte ai fost?

     
  6. Ana, portocalele nu sunt niciodata atat de bune precum in decembrie. Si coaja lor pusa la uscat pe calorifer da un miros irezistibil in casa. Si apoi cand o rupi... Doamne, Craciunul e doar la 29 de zile de aici.

     

Trimiteți un comentariu

Adresa de email (abonarea trebuie confirmata):

O colecţie de obsesii, pasiuni şi frământări din mine, un loc pe care îl cizelez şi-l modelez permanent după firea mea schimbătoare, o oglindă difuză a ceea ce-am fost şi încerc să fiu. Un blog scris nu atât pentru a fi citit, dar pentru plăcerea nebună de a fi scris. [detalii]
A apărut o eroare în acest obiect gadget