în aşteptare #1. (10.01.2011)

În lumina slabă a camerei sale, dar, mai ales, în lumina tuturor celor întâmplate, îşi aştepta sfârşitul. Avea să vină, ca aproape tot ce i s-a întâmplat lui, în totalitate normal, chiar banal şi vechi. Ca şi ziua aceea în care, întorcându-se acasă de la câmp, îşi ducea în căruţă soţia moartă. A murit în câteva secunde, fulgerată. Îşi aduce aminte cu groază, dar mai ales cu ruşine, de ziua aceea şi de privirle curioşilor în căruţă, unde, puţin schimbată la faţă, stătea întinsă femeia de care îl lega până atunci o viaţă. Viaţa care îl lega de acea femeie din care sufletul a încetat de ceva timp să mai fumege.
[citeşte continuarea...]

vechi: pe strada din viflaim

Scris de răzvan cîmpean marți, noiembrie 24, 2009


Pe vremea când nu ştiam prea bine cum mă cheamă sau câţi ani am, obişnuiam să ascult colinde la un pick-up. Plăcile acelea de vinil reuşeau să îmi dea o senzaţie de căldură pe care nu am regăsit-o până acum nicăieri. Uneori sunau zgâriat sau lălăit, fiindcă se profuise discul sau fiindcă, în graba mea, mi-am lăsat degetele să atingă negrul pe care nu îl înţelegeam cum poate să îmi ofere sunele alea dragi. Aveam, pe atunci, foarte puţine colinde. Nu era nici o problemă, fiindcă îl aveam pe Hruşcă (dacă nu mă înşel, albumul era chiar acela din imagine)! Ţin minte că îmi plăcea enorm "Pe strada din Viflaim".
"Pe strada din Viflaim
Mere maica cu Iosif
Iisus s-a născut
În sara de Crăciun...."
Ascultam colindul ăsta cu mare drag. Toate colindele pe care le ştiam erau de pe plăcile de vinil. Şi, fiindcă eram mare fan al lui Hruşcă, încercam să învăţ fiecare colind pe care mi-l cânta pick-up-ul. Avea răbdare cu mine; uneori, îmi puneam singur placa pe care erau colindele şi o lăsam să meargă de la un capăt la celălat, apoi o întorceam pe partea a doua. Sincer, nu-mi aduc aminte ca vreun alt dispozitiv să fi fost în stare să îmi redea atât de bine sunetul unei colinde. Păcat că s-a stricat pick-up-ul...

6 comentarii

  1. Anne spune:
  2. vai ce-mi plac si mie colindele lui Stefan Hrusca, le-as asculta non stop

     
  3. piticu spune:
  4. Salut.
    Daca vrei sa castigi un domeniu pe un an plus hosting acum ai ocazia.
    Am lansat un concurs pe blogul meu
    Daca vrei sa participi si tu iti las aici un link
    http://culmi.blogspot.com/2009/11/castiga-un-domeniu.html
    Bafta

     
  5. :)
    am exact albumul din imagine. și mie îmi funcționeaza pick-up-ul, sîc! :P
    din nou, vorbim aceeași limbă...

     
  6. Suflet Curcubeu, chiar vrei sa ne certam? Tanti, eu credeam ca ne intelegeam asa de bine. Dar acum, acum m-ai lasat sa plang. Urat de tot:((

    ...
    Ma bucur foarte mult pentru tine. Poate te vizitez deseara, ca nu stiu niciodata ce urmeaza sa visez. Eu. Visator. Muncitor (din nefericire).

     
  7. Piticu, multumesc, dar nu ma intereseaza. Casa mea colorata de aici e suficient de primitoare. Sa ne traiesti!

     
  8. Nenea, te sfătuiesc să mergi pe la tîrguri de vechituri, poate mai prinzi un pick-up sănătos, ca pe vremuri. Dacă nu, o să văd dacă mai am cumva încă unul pe acasă în stare de funcționare și-l expediez la Cluj...
    Tu mă vizitezi pe mine, eu te vizitez pe tine, poate ne întîlnim la mijloc :P

    p.s. - Sunt visătoare de meserie!

     

Trimiteți un comentariu

Adresa de email (abonarea trebuie confirmata):

O colecţie de obsesii, pasiuni şi frământări din mine, un loc pe care îl cizelez şi-l modelez permanent după firea mea schimbătoare, o oglindă difuză a ceea ce-am fost şi încerc să fiu. Un blog scris nu atât pentru a fi citit, dar pentru plăcerea nebună de a fi scris. [detalii]
A apărut o eroare în acest obiect gadget