în aşteptare #1. (10.01.2011)

În lumina slabă a camerei sale, dar, mai ales, în lumina tuturor celor întâmplate, îşi aştepta sfârşitul. Avea să vină, ca aproape tot ce i s-a întâmplat lui, în totalitate normal, chiar banal şi vechi. Ca şi ziua aceea în care, întorcându-se acasă de la câmp, îşi ducea în căruţă soţia moartă. A murit în câteva secunde, fulgerată. Îşi aduce aminte cu groază, dar mai ales cu ruşine, de ziua aceea şi de privirle curioşilor în căruţă, unde, puţin schimbată la faţă, stătea întinsă femeia de care îl lega până atunci o viaţă. Viaţa care îl lega de acea femeie din care sufletul a încetat de ceva timp să mai fumege.
[citeşte continuarea...]

şi paşii lui hruşcă prin cluj se aud

Scris de răzvan cîmpean sâmbătă, noiembrie 28, 2009

Crăciunul e aproape, atât de aproape încât acum două zile Hruşcă a trecut prin centrul Clujului. Şi mi-a dat din dragostea lui pentru muzică şi colinde. Hruşcă, cel fără de care Crăciunul ar fi mai puţin colorat, mai puţin cald şi profund, mai puţin. Dintr-o dată nu mai conta că nu aveam zăpadă, că era o zi pe care am învăţat să o repet de câţiva ani, că era frig şi pustiu în privirile oamenilor. Dintr-o dată era bine. Aş fi vrut să merg să-i mulţumesc pentru felul în care mi-a atins viaţa prin muzica lui, pentru că a rămas aici în sufletul meu atunci când cei ignoranţi şi-au întors spatele. Pentru poveştile de iubire, pentru minunea Crăciunului pe care înpreună am învăţat-o şi savurat-o an după an. Dar am rămas cu inima bucuroasă, cu privirea căutând-o pe a lui, ochii prin care cu dragoste aş privi.
Puterea pe care Hruşcă o împarte aproape ca pe un ritual de care nici unul dintre noi nu dorim să ne despărţim e infinit mai caldă şi calmă decât orice strângere de mână pe care nevrotic o caut. Şi acum când ascult Dor de Cluj, acum după ce m-am primbat pe străzile lui şi i-am furat din energia dată mai degrabă de agitaţie decât de zâmbete şi voioşie, acum zâmbesc realizând norocul de a regăsi un vechi, uitat şi bun prieten.

0 comentarii

Trimiteți un comentariu

Adresa de email (abonarea trebuie confirmata):

O colecţie de obsesii, pasiuni şi frământări din mine, un loc pe care îl cizelez şi-l modelez permanent după firea mea schimbătoare, o oglindă difuză a ceea ce-am fost şi încerc să fiu. Un blog scris nu atât pentru a fi citit, dar pentru plăcerea nebună de a fi scris. [detalii]
A apărut o eroare în acest obiect gadget