în aşteptare #1. (10.01.2011)

În lumina slabă a camerei sale, dar, mai ales, în lumina tuturor celor întâmplate, îşi aştepta sfârşitul. Avea să vină, ca aproape tot ce i s-a întâmplat lui, în totalitate normal, chiar banal şi vechi. Ca şi ziua aceea în care, întorcându-se acasă de la câmp, îşi ducea în căruţă soţia moartă. A murit în câteva secunde, fulgerată. Îşi aduce aminte cu groază, dar mai ales cu ruşine, de ziua aceea şi de privirle curioşilor în căruţă, unde, puţin schimbată la faţă, stătea întinsă femeia de care îl lega până atunci o viaţă. Viaţa care îl lega de acea femeie din care sufletul a încetat de ceva timp să mai fumege.
[citeşte continuarea...]

efectul coca-cola

Scris de Dacian sâmbătă, noiembrie 21, 2009

Cum ar arăta o lume în care marile companii nu ar pune preţ pe promovare, sau unde ar exista metode represive de convingere a consumatorilor? Vă puteţi imagina o lume fără Crăciunul aşa cum îl cunoaştem noi? Pentru că îl datorăm şi Coca-cola.
La cel mai apropiat magazin de casa mea se vând de obicei numai produse rudimentare. Pâine, bomboane, condimente, legume de la piaţă, îngheţată. E un fel de afacere improvizată. Una de familie, restrânsă si cu perspective reduse. Dar, până şi acolo găseşti, încă de la începutul lui noiembrie sticle de 2,5 litri de Coca-cola, cu ambalaj frumos de Crăciun, cu preţ promoţional. Pariul pe care această emblemă a capitalismului american l-a pus cu societatea noastră în dezvoltare a fost câştigat. Crăciunul a devenit un simbol acaparat cu succes de imaginea sucului acidulat, în special. Promovat ca un produs de familie, acesta se încadra perfect în spiritul materialist al Crăciunului. Camioanele Coca-cola, în ritm de "Holidays are coming" (Holidays are coming), reprezentând împrăştierea aproape logică a mărcii, au cucerit copiii. Alte reclame, alte idei, reuşită imediată.
Urmări? Da, Coca-cola - şi nu numai - a contribuit la popularizarea sărbătorilor de iarnă, aşa cum se arată şi în documentarul "Originea Crăciunului", lucru pentru care probabil mulţi sunt recunoscători (Crăciunul, în ciuda agitaţiei şi superficialităţii, e şi un timp de repaus, linişte, dedicat familiei), dar preţul plătit e de un ridicol ironic, pentru că riscăm să pierdem tocmai ceea ce am câştigat astfel. Atacul publicitar început atât de devreme e chiar necesar? Schimbă el ceva în bine?
Din cauza disperării pe care o demonstrează publicitarii, ne putem aştepta la reclame tot pe atât de captivante, doar că difuzate încă din septembrie, la imaginea unui Moş Crăciun gras şi vesel pe sticlele mari de suc până în aprilie, la Milka ediţie de Crăciun disponibilă tot anul.

0 comentarii

Trimiteți un comentariu

Adresa de email (abonarea trebuie confirmata):

O colecţie de obsesii, pasiuni şi frământări din mine, un loc pe care îl cizelez şi-l modelez permanent după firea mea schimbătoare, o oglindă difuză a ceea ce-am fost şi încerc să fiu. Un blog scris nu atât pentru a fi citit, dar pentru plăcerea nebună de a fi scris. [detalii]
A apărut o eroare în acest obiect gadget