în aşteptare #1. (10.01.2011)

În lumina slabă a camerei sale, dar, mai ales, în lumina tuturor celor întâmplate, îşi aştepta sfârşitul. Avea să vină, ca aproape tot ce i s-a întâmplat lui, în totalitate normal, chiar banal şi vechi. Ca şi ziua aceea în care, întorcându-se acasă de la câmp, îşi ducea în căruţă soţia moartă. A murit în câteva secunde, fulgerată. Îşi aduce aminte cu groază, dar mai ales cu ruşine, de ziua aceea şi de privirle curioşilor în căruţă, unde, puţin schimbată la faţă, stătea întinsă femeia de care îl lega până atunci o viaţă. Viaţa care îl lega de acea femeie din care sufletul a încetat de ceva timp să mai fumege.
[citeşte continuarea...]

seriale: strict personal

Scris de răzvan cîmpean miercuri, iunie 24, 2009

Înainte de postarea propriu-zisă, mărturisesc că nu am mai avut atât de mult timp pentru seriale în ultima vreme. Am reuşit să văd trei din primele patru episoade din Mental şi două din The Listener. Primul e suficient de bun încât să mă convingă să-l mai urmăresc; în schimb, al doilea e o mare dezamagire, fiindcă din promo părea mult mai mult. E doar o dramă poliţistă destul de ieftină.
Serial HBO, realizat după BeTipul (producţie israeliană), despre Paul Weston (Gabriel Byrne) un psihoterapeut trecut de 50 de ani. Fiecare episod (de aproximativ 20 de minute) e, în fapt, o şedinţă săptămânală a sa cu pacienţii. În primul sezon, aceştia sunt Laura, Alex, Sophie şi cuplul Amy-Jake. Ziua de vineri e dedicată întâlnirii lui Paul cu Gina, mentorul şi psihoterapeutul lui. Întâlnirea cu Gina e fantastică şi ne prezintă o latură a lui Paul pe care serialul o ţine oarecum ascunsă sub imaginea terapeutului perfect. Am urmărit şi revăd oricând cu o plăcere pe care nu o pot explica episoadele cu Paul şi Gina, găsind în ele mai multă căldură şi intimitate decât în orice altă producţie pe care am urmărit-o eu vreodată.
In Treatment e fascinant prin perspectiva pe care o oferă: privirea în cele mai intime detalii din viaţa unui om. Totul aici e dezordonat, e fără de scăpare. Serialul e tensionat şi te ţine cu sufletul la gură până în ultimul minut. Poate că exact acesta e farmecul, descoperirea personalităţii tuturor pacienţilor, dar fiecăruia în parte. De curând s-a anunţat că HBO Europa Centrală va produce o versiune locală a serialului şi în România. Eu chiar îl aştept cu mare interes. Până atunci vă recomand să urmăriţi varianta HBO US, veţi vedea că merită!

0 comentarii

Trimiteți un comentariu

Adresa de email (abonarea trebuie confirmata):

O colecţie de obsesii, pasiuni şi frământări din mine, un loc pe care îl cizelez şi-l modelez permanent după firea mea schimbătoare, o oglindă difuză a ceea ce-am fost şi încerc să fiu. Un blog scris nu atât pentru a fi citit, dar pentru plăcerea nebună de a fi scris. [detalii]
A apărut o eroare în acest obiect gadget